Veel gestelde vragen - het antwoord is heel éénvoudig !

Vragen die mij regelmatig gesteld worden in verband met het werken met styrodur :

Kan je mij even uitleggen hoe ik moet te werk gaan om een tunnelingang of gebouw te maken?



Dit onderwerp “tunnelingang” is wel een moeilijk gegeven en kan snel aanleiding geven tot problemen, laat me dit even verduidelijken.
Je moet weten dat ikzelf al vele jaren werk en experimenteer met deze zachte kunststof, styrodur, en dat ik ondertussen ook heel goed weet hoe ik het moet bewerken en  behandelen om het beste resultaat te bereiken.
Maar na het maken, moet het ook geplaatst worden en hier spelen ook vele factoren mee van hoe en waar ga je het plaatsen en kan ik dat zonder het stuk te beschadigen, want het is en blijft een zacht en broos geheel en de term “weerbestendig” moet dan ook steeds met de nodige voorzichtigheid gebruikt worden, want zelfs aangekocht materieel van bekende merken is evenmin weersbestendig, wat soms wel beweerd en geschreven wordt, maar uiteindelijk is er “niets” weersbestendig.
Alles wat aan onze weersomstandigheden wordt blootgesteld dient ten gepaste tijden aangepakt, bijgewerkt of geschilderd te worden, daar is geen ontkomen aan.
 Ik heb het voordeel dat ik goedkoop kan werken met dit materiaal en dat in geval van te veel schade ook sneller over ga tot volledige vervanging of vernieuwing,
maar dit kan “ik” alleen en kan ik niet van jullie verwachten.
Al wat ik bouw in “uniek” en af en toe verandering blaast je hobby en tuinbaan steeds weer nieuw leven in, wat leuk is voor iedereen. 
Ik doe heel graag iemand een plezier, en help zelfs gratis bepaalde mensen, wat ook normaal is, maar daar moet je ook paal en perk aan stellen, want dan wordt er weer sterk geprofiteerd door bepaalde personen en dat is niet de bedoeling.
Ik wil ook de tijd beperken die ik voor anderen besteed, want mijn hobby en tuinbaan blijven alle voorrang genieten, het moet plezant blijven en ontspannend.


Ik heb al enkele Opendeur-weekends, in mijn tuin, achter de rug en met groot succes trouwens, maar dat houdt ook in dat ik uit vele hoeken allerlei vragen en voorstellen krijg en ik dit onmogelijk allemaal kan oplossen en zeker niet zonder onkosten te maken, dus moeten we trachten de kerk in het midden te houden.