Nieuw ! ... weer werk aan de winkel !

En ondanks het feit dat mijn nieuwe aanwinst ( de Aristo-Craft krachtpatser ) overal kan rijden, wil ik toch een aantal aanpassingen doorvoeren, zodat de grootste omlopen zonder enig probleem kunnen bereden worden.
Want toen een collega op bezoek kwam met zijn grote loc (SD70) van USA-Trains, bleek die "wel" problemen te hebben op R3 wissels van LGB ( R5 bij Piko ) en dat wil ik dus in de toekomst voorkomen.

Er komt zelfs een geheel nieuwe omloop bij, die op niveau van de grote boogbrug zal verlopen en waarvoor zelfs deze brug en aansluitende viaducten dubbelsporig zullen worden uitgevoerd, terwijl ook de brug zelf, die in principe maar een tijdelijke oplossing was, ook in een meer definitieve plooi zal gegoten worden.

Een stevige kluif voor de nabije toekomst, maar niet getreurd, de eerste aanpassingen zijn reeds aan de gang ...  ik laat er, zoals gebruikelijk, geen gras over groeien.
Enkel het huidige weer, Herfstweer in de lente (2012), zorgt voor enige hinder, zodat er nu tussen de regenbuien door moet gewerkt worden ... dit zie ik bij voorkeur wel graag anders !!!

Hier al enkele foto's van de werken :


 Een R5 wissel inbouwen en ondertussen laten aansluiten op een grote boog, die rond het viaduct loopt ...




... Het hoofdspoor loopt recht over de wissels ... de zijsporen buigen af ...




















VROEGER : (foto boven)
Bij het binnenrijden van het grote station, worden de hoofdsporen ook rechtgetrokken ...


























NU : (foto boven)
De wissel vooraan in het midden wordt doorverbonden met het (doodlopende) spoor op de achtergrond ( bovenaan de foto )