Ook van tegenslag wordt ik niet gespaard !!!

Ik heb me onlangs een nieuwe DB- Dieselloc aangeschaft van LGB.
Een droom die voor mij weer in vervulling zou gaan, een model waar ik al jaren naar uitkijk.

Prachtig gedetailleerd, een indrukwekkende machine !

Maar !!!

Het mocht niet zijn, de lok reed zijn eerste proefrondjes en bleef plots staan?
De direkte oorzaak was niet te achterhalen, het bleek een defect te zijn aan de loc zelf,
en aangezien hij natuurlijk nog in garantie was, kon ik hem zelf niet openen ...

... dus terug naar de leverancier, die mij zonder meer een nieuw exemplaar bezorgde.

Probleem opgelost ! ... dacht ik althans, maaaaaar !!!

Deze (tweede) loc reed ruim een uur op mijn baan, zonder problemen, maar dan plots !
stond hij weer stil in een bocht? ... had blijkbaar hetzelfde probleem als de eerste.
Mijn moed zat al direkt in mijn schoenen, want deze moest nu ook terug naar de leverancier.

Ondertussen wacht ik nog steeds op "goed" nieuws !
De verkoper heeft kontakt genomen met Märklin-LGB, die een onderzoek zouden starten.

... maar ik blijf op mijn honger zitten ... zonder Loc ...
Ik heb er alvast geen vertrouwen meer in en ik durf zelfs beweren dat de oorzaak moet gezocht worden in de nieuwe politiek, vanaf de overname van LGB door Märklin.
Alle produktie werd van Duitsland overgebracht naar Hongarije en China ... en ondertussen worden er regelmatig fouten en defekten gemeld, zowel bij locs als wagens, wat dus al bevestigt dat de produktie en eindcontrole niet "goed" loopt, om het nog zacht uit te drukken.
Märklin aast blijkbaar alleen nog op het maken van "woeker" winsten, maar verder hebben ze geen of weinig interresse voor het afgeleverde product of klant.
Zij verkondigden zelf, al jaren geleden, dat het overgrote deel van modellen toch gekocht wordt door verzamelaars, die het dan in een vitrine-kast deponeren, dus geen "rij" problemen.

De Heren vergeten nu wel, dat dit bij LGB niet zo veel voorkomt, daar de meesten ermee gaan rijden, en dan nog buiten, in slechtere omstandigheden, zodat het materiaal wel een degelijke
kwaliteit dient te hebben om deze proef te doorstaan.

Mijn besluit staat voorlopig vast !!! ... zolang LGB in handen blijft van Märklin ( hopelijk niet zo lang meer, want nu zit Märklin ook opnieuw in slechte papieren en zou LGB terug verkocht worden ) zal ik mij alvast onthouden om nog locomotieven te kopen van de nieuwe generatie,
" Een ezel stoot zich maar één keer aan dezelfde steen ", dan nog liever een ouder model of zelfs een occasie, daar heb ik dan nog meer vertrouwen in.

En nu maar uitkijken naar een oplossing en naar mooi weer, dan kan ik weer aan de slag in de tuin, want er staat nog veel werk op mijn werkrapport ... en dat zou moeten klaar zijn voor September ( dus tegen onze rijdag !!! )