Juli 2008 - het beloofde "nieuwe" plan

Voor de specialisten, die graag een
plan bestuderen !
Enkel DEEL II werd gewijzigd :

Kijk eerst nog even naar het
oude plan !

De niveau-hoogte wordt met rode cijfers
weergegeven.
De hoogte van de grote brug en viaduct
zullen wijzigen op het nieuwe plan.

Ook het spoorverloop en de wisselsporen
in het station zijn gewijzigd.


En dan nu het NIEUWE PLAN

Er zijn nu drie (3) omlopen in plaats van één (1)

Er is nu een omloop die bijna gelijkgronds verloopt, tussen 5 en 10 cm.

Een tweede, nu in aanleg, verloopt grotendeels bovengronds, tussen 5 en 35 cm, over bruggen en viaducten.

Een derde, zal als laatste worden afgewerkt, verloopt hoofdzakelijk in een uitgegraven gedeelte, tussen +10 en -25 cm.

( Het uitgegraven gedeelte staat op de schets nog in stippelijn = nog aan te leggen ! )

De later nog te bouwen wandeltrap en brug, in 't rood aangegeven, en zal voor een bijkomende attractie zorgen.

Van links naar rechts, stap je dan eerst over een wandelbrug, over de vier sporen.

Vervolgens ga je met een trap naar beneden, ongeveer één meter dieper, tussen de lange boogbrug en de grote viaduct, zodat je over het meer loopt gevormd door het water uit het bergmeer dat via een waterval naar beneden stort.